Lilypie 3rd Birthday PicLilypie 3rd Birthday Ticker 贝比的天空: 终于买了奶瓶

Tuesday, May 02, 2006

终于买了奶瓶


Isetan开始大减价,趁有几天的假期,就和老公去走走。去到童装部,所有的东西都在减价。Avent的产品都折扣20%,那里的sales介绍我们买一套的奶瓶。这4个奶瓶可以让baby用到一岁后,小的两个是给new born的,大的两个是6个月到1岁后,而且总共有6个替换的奶嘴、一个给baby吸的奶嘴和一个洗奶瓶刷,很方便,不用分散买那么多东西,而且从原价的RM139,扣到RM111多,蛮值得的。如果一个个加起来就不止这个价钱了。它的奶嘴也有防止baby喝下太多空气的作用。

我还发现到Avent也有卖专门用来储存人奶用的container,是好像一个杯的形状。它也有吸奶器,其中一个款式还可以直接驳到奶瓶上呢!这两样东西我也需要买,但不会买Avent的了,太贵了。而且我不知道能不能喂奶,买便宜一点的,即使“没奶”也不用紧,哈哈!

妈咪们有好介绍吗?

5 comments:

薇薇 said...

貝比好幸福!嘉晨只用Anakku的奶瓶而已.
是不是現在shopping都會望baby部走走.
這個就是做媽媽的第一個改變.

Anonymous said...

嘉晨,
Anakku also not bad lar..i also let JJ to use Avent milk bottle, very good, can use for long time.

jeen,
last time i used full set of pureen 吸奶器,but i also not much milk..then i passed to my sister in law too..

Anonymous said...

我用的是Avent ISIS 手动挤奶器, 算是比较便宜又有效的(挤得较干净)。新加坡大约卖90元左右(里头有送两个小奶瓶),约马币200,应该是相当值得的投资! 雅雅到目前为止只吃了约900克(两罐)的奶粉,若以每个月四罐来算, 至少省了几百元新币!

Anonymous said...

By the way, please don't ever think you won't produce enough milk, because "Confident" is the most important issue in producing milk. Abiyaya didn't have a drop of formula milk for at least 3 plus months, and this because I insist that I have milk, and I did. ;p

Remember to store your milk when your supply built up especially in 2nd month so that your baby can enjoy longer breast milk. AVENT storage cup that u mentioned is a good investment as it can be used up to 4 times. In Sin, it's around 20 plus dollars for 10 cups.

You also can read some info from the website that I provided to you last time (Taiwan's breastfeeding society) and get support when you think you can't do it.

Good luck!

jeen said...

家晨的妈,我不敢买太便宜的奶瓶,怕塑胶的质地不好,对baby有害。而且这是我第一个baby,贪新鲜嘛!:)

irene,幸好我买Avent的,因为听很多人说好,可以用很久。到底一个吸奶器要多少钱才算好?

阿比雅雅的妈,谢谢你的advice哦!我也相信我会有milk,就像当初我相信自己怀孕不会太辛苦一样,结果我真的做到了!:) 这样的话,我也要去看看Avent的吸奶器了。原来雅雅一直喝人奶,不怪得特别可爱。:)